Direktlänk till inlägg 31 oktober 2014

Nu på förmiddagen har jag sett en mycket bra och stark dokumentär som heter

Av Evelina Andersson - 31 oktober 2014 14:21

"Ät socker, tala sött"

Dokumentären handlar om turkiska flickor och kring traditionen att flickorna måste bli bortgifta. Äktenskapet blir ett  "fängelse" för flickan och hon måste lyda makens släkt för att inte vanhedra sin familj och makens familjs heder.

Det tragiska är att det förtrycket sker från flera håll och att de kvinnor som tidigare har upplevt förtrycket håller traditionen vid liv och att det är är mer etablerat bland de som inte bor i Turkiet.

Det känns än mer viktigt för mig att värna om kvinnors och barns rättigheter och att det är vi som är mödrar som måste kämpa för våra barn och döttrars framtid! Det är viktigt att vi kämpar för att våra barn får växa upp till självständiga individer som kan och får fatta egna beslut och som känner tillit till sin egen förmåga.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Evelina Andersson - 1 november 2014 15:02

Jag var ute nyss med min hund och vi gick den vägen som vi brukar, för jag vet att han har lättare o bajsa på vissa ställen så vi tog den som låg mitt mellan skogen och ett par övergivna skjul....det regnade och va bäcksvart ute och han gjorde sina b...

Av Evelina Andersson - 28 oktober 2014 13:41

Isch, det killar läskigt i lungorna och i halsen! Har inte tid att bli sjuk just nu....Sovit som en stock idag och inte drömt något knäppt för ovanlighetens skull. Vi hade massor att göra i natt och det är väl en del av förklaringen, heelt utmattad.I...

Av Evelina Andersson - 27 oktober 2014 16:41

Nu att telefonen slutat ringa och folks slutat be mig om att hitta på något. Jag tänker tillbaka för att se hur det kunde gå så här långt att man satt ensam dag in och dag ut.Något som jag ej visste när jag gick i grundskolan var att de vänner jag sk...

Av Evelina Andersson - 26 oktober 2014 00:55

Er katt är en stadig bit det med. Det är härligare med kraftigare djur, lite mer att ta på när man kramar om dem. Efter att ha haft kissegubben i famnen och sen när jag skulle ta upp kissegumman var musklerna ofta inställda på tyngd och det gjorde at...

Av Evelina Andersson - 26 oktober 2014 00:52

Väldigt bra pris får jag säga. En krona i månaden för att surfa supersnabbt. Det är tyvärr en hake med det, det brukar det vara med saker som är för bra för att vara sanna. Den här haken består i att det bara är de 25 första under en veckas tid som f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards